پرورش بوقلمون/نکات مهم و اساسی پرورش بوقلمون/معایب و مزایای پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون/نکات مهم و اساسی پرورش بوقلمون/معایب و مزایای پرورش بوقلمون

پرورش بوقلمون/نکات مهم و اساسی پرورش بوقلمون/معایب پرورش بوقلمون

بسیاری از مردم برای کسب و کار و اشتغال زایی سمت پرورش بوقلمون میروند

اما باید بدانند پروراندن بوقلمون اطلاعات و شناخت لازم دارد مانند انتخاب نژاد

صحیح بوقلمون ، واکسیناسیون ، جوجه کشی و…که نمیشود بی گدار به آب زد.

پس در این مقاله ما به چگونگی پرورش بوقلمون اشاره خواهیم کرد.

انتخاب نژاد بوقلمون

نژاد های مختلفی از بوقلمون (بومی، بیوتی، نیکولاس، هیبرید و...) وجود دارد. برای کسانی که می خواهند تازه شروع به پرورش بوقلمون نمایند ، انتخاب نژاد بوقلمون بومی اصلاح شده، بهترین گزینه و مقرون به صرفه است . این بوقلمون ها 6 الی 7 ماه رشد می کنند و در این زمان حدود 35 کیلو دان می خورند و به وزنی حدود ٧ کیلو می رسند .

قبل از شروع کار پرورش بوقلمون بازار سازی کنید

قبل از پرورش بوقلمون ، باید تحقیق کنید که آیا برای فروش بوقلمون بازاری وجود دارد و یا باید بازار سازی کنید واگر می خواهید برای فروش محصولات بوقلمون مشکلی نداشته بشید ، با یک مجموعه کمک رسان بازار مشورت کنید. برای فروش محصولات مشتریان را از طریق تولیدکننده ها یا فروشنده های قدیمی این محصول شناسایی کرده و اقدام کنید. این امر نقش بسزایی در بازار کار شما وسود دهی یا ضرر شما خواهد داشت.

دستگاه جوجه کشی بوقلمون بخرید

برای داشتن واحد جوجه کشی بوقلمون به دستگاه جوجه کشی بوقلمون نیاز دارید . این دستگاه با دستگاه های جوجه کشی مرغ تفاوتی ندارد و فقط به شانه های پلاستیکی مخصوص تخم بوقلمون مجهز است .

محیط و شرایط لازم برای پرورش بوقلمون

-دما مناسب برای پرورش بوقلمون

-فضای مورد نیاز برای پرورش بوقلمون

مقدار نور برای پرورش بوقلمون در فضای باز

-تهویه و رطوبت مورد نیاز برای پرورش بوقلمون

نکات مهم برای موفقیت در پرورش بوقلمون

  • قبل از شروع پرورش بوقلمون برای آموزش در کلاس هایی که بسیج سازندگی شرکت کرده تا با فوت و فن کار آشنا شوید.
  • اگر می خواهید هزینه های شما کمتر شود بهتر است کار قطعه بندی و بسته بندی را نیز خودتان انجام دهید زیرا در این صورت واسطه ها حذف شده و مخارج شما کاهش پیدا می کند.
  • در شرایط رونق بازار می توانید بوقلمون ها را به کشورهای همسایه نیز صادر کنید.
  • برای جلوگیری و پیش گیری ازبیماری لمون رعایت اصول بهسازی و بهداشت الزامی است پس باید لانه و همچنین وسایل را به خوبی شست و ضد عفونی نمود.

غذای جوجه بوقلمون

جوجه بوقلمون نیز بسیار کم هوش و بی استعداد است به همین دلیل طرز خوردن غذا و آشامیدن به سختی فرا می گیرد و باید دقت و توجه و حوصله به خرج داد تا جوجه ها طرز خوردن و آشامیدن را فرا بگیرند.جوجه های بوقلمون دو مرتبه در روز غذا می خورند .

ظرف دانخوری را نباید به حدی پر کرد که دانه ها روی زمین بریزند و باید آن را طوری پر کنید که در مرتبه بعدی مقداری از دانه ها باقی مانده باشند. هفته ای یکبار ظرف غذاخوری پرنده را ضد عفونی کنید . اگر دانه ها با مدفوع آلوده شده اند آنها را دور بریزید .

برای تغذیه جوجه ها و ترغیب آنها به خوردن غذا می توان از باقیمانده میوه و سبزیجات، مقداری جو خرد شده، مقداری شیر و تخم مرغ پخته و خرد شده و یا غذای سبز استفاده کرد.

اگر متقتضی قصد دارد نسبت به خرید زمین اقدام نماید، بهتر است قبل از این کار، با کارشناسان « اداره ی صدور پروانه معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی» در مرکز استان مشورت نماید و کروکی و محل مورد نظر را به رویت و اصلاح آنها برساند. راهنمایی و مشورت لازم را از ایشان بگیرد.

#منبع املاک وارنا

#پرورش بوقلمون

# انواع بوقلمون

#راهکار های پرورش بوقلمون