همه چیز در مورد پرورش شترمرغ  ، اصول اولیه پرورش شترمرغ 

همه چیز در مورد پرورش شترمرغ  ، اصول اولیه پرورش شترمرغ 

همه چیز در مورد پرورش شترمرغ  ، اصول اولیه پرورش شترمرغ 

اگربه دنبال کسب اطلاعات بسیار کامل و جامع‌ای در خصوص پرورش شترمرغ هستید،  لطفا با ما همراه باشید تا قدم به قدم با هم پیش برویم و تمامی مراحل و اصول اولیه را با هم بررسی کنیم. پس از مطالعه این مقاله می توانید به خوبی با مجوز ها، مراحل تولید مثل، بهداشت و درمان و….آشنا شوید.

 

بررسی 6 مورد از مهم ترین اصول در راه اندازی مزرعه پرورش شترمرغ:

1 – دریافت مجوز ها:

در ابتدای هر کسب و کاری نیاز به دریافت مجوز های قانونی و مقرر در آن حرفه است که موجب می شود شما کسب و کار خود را بهتر بشناسید و به قوانین آن پایبند باشید. قبل از شروع به کار، باید منطقه خود را به خوبی بشناسید و با قوانین صادرات و واردات آن به خوبی آشنا شوید.

2 – انتخاب مکانی بسیار مناسب :

همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که شترمرغ ها حیواناتی بسیار سریعی می باشند و علاقه بسیار زیادی به دویدن دارند، از این رو وظیفه شما است که فضای بسیار مناسبی را در مساحت بالایی برای تولید مثل و زندگی آن ها فراهم کنید. برای جلوگیری از فرار و یا خارج شدن آن ها از مزرعه نیز می توانید دور تا دور محفظه زندگی آن ها را به کمک فنس های محافظ احاطه کنید.

3 – کسب و کار کوچکی راه اندازی کنید:

از آنجایی که ساخت و بهره برداری مزرعه پرورش شترمرغ می تواند هزینه های بسیار بالایی برای شما داشته باشد، ما به شما علاقه مندان پیشنهاد می کنیم که از فضای بسیار کوچک و کمی و تنها با یک جفت شترمرغ (یک شترمرغ نر و یک شترمرغ ماده) شروع کنید و به مرور زمان و هنگامی که بازار را به خوبی به دست گرفتید می توانید مزرعه خود را گسترش دهید وبه تعداد شترمرغ های خود بیافزاید. (هیچگاه از کسب و کار های کوچک نترسید و به دنبال رویاپردازی های یک شبه نباشید)

 

4- تغذیه شترمرغ ها:

شترمرغ ها حیواناتی بسیار خوش خوراک هستند و شما نیز می توانید از میوه ها، دانه ها، برگ گیاهان، گیاهان غده ای و… جهت تغذیه و رشد آن ها استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که برخی غذاهای آماده ای در بازار وجود دارد که مختص خوراک شترمرغ است و استفاده از آن ها نیز به دلیل برخورداری از برخی مواد و املاح مورد نیاز رشد و پربار شدن شترمرغ، توصیه می شود.

 

5 –  بررسی بهداشت و درمان شترمرغ ها:

شترمرغ ها در اصل حیوانات بسیار مقاومی در خصوص مبتلا به انواع بیماری ها هستند و از سیستم دفاعی بسیار قوی‌ای برخوردار می باشند، به همین دلیل نیز کمتر دچار بیماری می شوند. در صورت مبتلا شدن آن ها به انواع بیماری ها و در دسترس نبودن پزشک مربوطه، به هیچ وجه نگران نباشید و نیازی به انجام مراقبت های بهداشتی و درمانی نمی باشد زیرا این عوامل در سلامتی آن ها تاثیر گذار نمی باشد.

6 – مطالعه و کسب اطلاعات مفید، آن هم به صورت روزانه | بروز باشید:

پرورش شترمرغ از آن دسته از تجارت هایی می باشد که نیاز به کسب اطلاعات بروز و اخبار تازه ای است. ممکن است گاها شما در شرایطی غیرقابل پیش بینی و گیج کننده ای قرار بگیرد که حل آن تنها به کمک دانش شما میسر است. راه اندازی مزرعه پرورش شترمرغ را همانند سایر حرفه ها و تجارت های دیگر ندانید، زیرا این تجارت به دلیل پیچیدگی ها و نیازمندی به اطلاعات روزانه، تجارتی بسیار سخت و حرفه ای می باشد که برای موفقیت در آن تنها و تنها به دانش روزانه شما نیازمند هستید.

 

چرا باید به مزرعه پرورش شترمرغ روی بیاوریم؟ بررسی میزان سوددهی آن:

پرورش شترمرغ همانند سایر تجارت ها و حرفه های دیگر دارای سوددهی قابل توجه ای می باشد که در ادامه قصد داریم به بررسی مزیت های پرورش شترمرغ بپردازیم و بدانیم که چگونه می توانیم از تجارت خود بالاترین کسب میزان درآمد را کسب نماییم.

پرورش شترمرغ

1 – فروش تخم شترمرغ:

در بازار امروزی قیمت هر تخم شترمرغ به بالای یکصد هزار تومن می رسد و این مقدار در ماه می تواند رقم بسیار قابل توجه ای را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین شما نیز به راحتی می توانید با فروش شترمرغ به درآمد میلیونی‌ای در ماه برسید. (آیا میدانستید تخم شترمرغ به عنوان بزرگترین تخم یک پرنده در جهان معرفی شده است؟ که وزن آن تا یک کیلوگرم نیز می تواند برسد.)

2 –بازدهی بالا به نسبت سرمایه گذاری:

یک شترمرغ بالغ می تواند در سال چیزی در حدود 50 الی 60 تخم بگذارد و پس از یک دوره جوجه کشی، شترمرغ های کوچک می توانند در طی 14 ماه به شترمرغ های بالغی تبدیل شوند که از لحاظ وزن و اقتصادی برای فروش بسیار مناسب هستند. به همین دلیل شما به راحتی می توانید سرمایه اولیه خود را به راحتی در این تجارت بزرگ به دست آورید

3 – تولید فرآورده های گوشتی:

گوشت شترمرغ بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد و به دلیل برخورداری از ویتامین های مورد نیاز بدن، غذایی بسیار کامل و مقوی محسوب می شود. بسیاری از افراد هنوز هم با خواص و ویژگی های گوشت شترمرغ به خوبی اشنا نیستند و کماکان به مصرف گوشت گاو ادامه می دهند. با فرهنگ سازی و تولید فرآورده های گوشتی شتر مرغ می توانیم گامی بسیار موثر و مثبتی را در این تجارت بین المللی برداریم. گوشت شترمرغ دارای کالری و چربی بسیار کمی باشد و از این رو به عنوان یک تغذیه بسیار مناسب در رژیم غذایی افراد محسوب می شود. قیمت هر کیلو گوشت شترمرغ تا بیش از ۷۰ هزارتومان می تواند به فروش برسد.

4 – تولید چرم:

جدای از سوددهی در قسمت گوشت، تخم و خود شترمرغ می توانیم از طریق چرم به دست آمده از پوست آن به فروش قابل توجه ای برسیم، هر شترمرغ بالغ به تنهایی می تواند در حدود 50 متر مربع چرم تولید کند. همچنین توجه داشته باشید که چرم تولید شده از پوست شترمرغ دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد و با چرم مار و چرم کروکودیل مقایسه می شود.

5 – برداشت پرها:

شما به تنهایی از فروش پر های یک شترمرغ می توانید درآمد قابل توجه ای را به دست بیاورید. هر شترمرغ بالغ به تنهایی می تواتند 36 الی 40 کیلوگرم پر تولید کند که این موضوع در بین طراحان دکوراسیون داخلی و مبلمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

6 – رشد و پرورش آسان آن ها:

شاید به دلیل حجم و جثه شترمرغ ها کمی دچار ترس و اضطراب شوید و گمان کنید پرورش آن ها امری بسیار سنگین و سخت می باشد. اما در واقعیت این طور نیست، شترمرغ ها تنها به غذا، فضا و مراقبت های بهداشتی نیازمند هستند تا به راحتی رشد نمایند. از این رو به هیچ عنوان نگران رشد و پرورش آن ها نباشید.

 

جمع بندی:

 این بود نگاهی اجمالی به پرورش شترمرغ  و همه آن چیزی که در این راه به آن نیاز داشتید، امیدواریم از مطالعه و خواندن این مقاله نهایت لذت و استفاده را برده باشید، چنانچه سوال و یا تجربه ای در این خصوص دارید می توانید در زیر همین پست با ما در میان بگذارید تا مجموعه کاری ما و سایر دوستان از تجربیات شما به نحو احسنت استفاده کنند. املاک ورامین